Kwiatki na Dzień Matki
18/05/2016
Sprawdź czy jesteś w grupie osób, która dokonuje złych wyborów. Krem, akcesoria kuchenne, witaminy. To podobno niechciane prezenty na Dzień Matki.
Oferująca wygodne pożyczki przez Internet firma Wonga.com zapytała Polaków w ramach kampanii „Ważne momenty w życiu” - z czym kojarzy im się Dzień Matki. Przy okazji majowego święta, pytano jakie są najlepsze i najgorsze pomysły na prezent oraz ile pieniędzy ankietowani planują przeznaczyć na ten cel. Badanie poświęcone marce Wonga zostało przeprowadzone przez Instytut Ipsos w lipcu ubiegłego roku, na reprezentatywnej grupie czterystu użytkowników Internetu (w wieku 20-54).
Wyniki badania pokazują, że niemal połowa z 46 proc. ankietowanych uważa, że Dzień Matki jest najważniejszym i najbardziej wzruszającym świętem w roku. 38 proc. badanych twierdzi, że z tej okazji kupuje mamie wymarzony prezent. Polacy pamiętają również o swoich teściowych, ale w ankiecie 16 proc. osób odpowiedziało, że najbardziej obawia się, iż 26 maja będzie musiało kupić kwiaty także „drugiej mamie”. Wyniki badania potwierdzają stereotyp, że to mężczyźni częściej boją się swojej teściowej niż kobiety. Do niepokoju przed spotkaniem z teściową przyznało się bowiem 21 proc. panów i tylko 10 proc. pań.
Z kolei badanie Brand tracking przeprowadzone przez Ipsos w marcu 2016 roku (na reprezentacyjnej próbie tysiąca pięciu osób) wskazało, że najlepszym pomysłem na prezent dla mamy są według Polaków - kwiaty. Takiej odpowiedzi udzieliło 36 procent respondentów. Na drugim miejscu uplasowała się personalizowana biżuteria. Bransoletkę z wygrawerowanymi życzeniami albo medalik ze zdjęciem, wybrał co dziesiąty badany. Voucher do SPA to idealny upominek na Dzień Matki dla 9 procent ankietowanych. Taki sam odsetek respondentów najchętniej zaprosiłby matkę do restauracji. Również 9 procent wskazało jako idealny prezent - książkę.
Tymczasem firma Wonga.com zapytała Polaków także o to, jakich upominków nie wypada wręczyć z okazji Dnia Matki. Niemal jedna trzecia z ankietowanych (czyli 30 procent) uważa, że najgorszym pomysłem jest… krem przeciwzmarszczkowy. 17 procent ankietowanych wybrało za zły przykład akcesoria kuchenne, 13 procent - suplementy i witaminy, a 6 procent - zastawę stołową. Okazuje się więc, że wystrzegamy się prezentów praktycznych, stawiając na bezpieczną klasykę.
Wspaniały bukiet, srebrna biżuteria, kolacja w ulubionej restauracji – piękne prezenty zazwyczaj sporo kosztują. Polacy najwidoczniej jednak wiedzą, jak świętować oszczędnie. Zdecydowana większość z uczestników sondażu – 74 proc. – na prezenty z okazji Dnia Matki planuje w tym roku przeznaczyć nie więcej niż 100 zł. Jedna piąta ankietowanych (21 proc.) zamierza z tej okazji wydać pomiędzy 100 a 300 zł, a jedynie 5 proc. myśli o kwotach powyżej 300 zł. W tym wszystkim najważniejsze są mimo wszystko szczere chęci i pamięć. Nie kwota prezentu, ani jej forma. Ale to przecież wszyscy wiemy.
opr. ghostinfo, foto: Jola Babij /Media Production JB
*firmy i media zainteresowane skorzystaniem z naszych usług (zdjęcia, artykuły, wywiady etc.) zapraszamy do kontaktu: mediaproduction.jb@gmail.com