Biznes na obcasach

24/11/2016

Ponad sto dwadzieścia milionów kobiet na świecie, rozpoczyna prowadzenie własnych firm, realizując swoje marzenia i ambicje. Przedsiębiorczość Polek, jest na jednym z wyższych miejsc w Unii Europejskiej. A odsetek firm zakładanych przez płeć piękną - wciąż rośnie.

jola babij media 340

Statystyki potwierdzają, że Polki należą do najbardziej przedsiębiorczych kobiet w Europie. Niewiarygodne? A jednak. Co trzecia firma w kraju jest założona i prowadzona przez kobietę. Panie z powodzeniem szukają pomysłów na siebie. Wynika to z potrzeby niezależności finansowej i elastycznego czasu pracy powoduje. Jak wskazuje ankieta „Badanie e-sklepów”  przeprowadzona przez PBS na zlecenie Eniro Polska, e-sklep może być jednym z pomysłów na opłacalny biznes dla płci pięknej.

Aż osiemdziesiąt siedem procent właścicieli e-sklepu w Polsce ocenia jego prowadzenie jako opłacalne. Dla większości z nich, e-sklep jest nowym pomysłem na biznes. I jak podkreśla ponad połowa, głównym źródłem utrzymania. Dane pochodzące z badania Eniro Polska napawają optymizmem, szczególnie w kontekście Polek, dla których własny e-biznes może być szansą na samorealizację i pogodzenie pracy z życiem zawodowym.

W biznesie, panie często wybierają branże związane z potrzebami kobiet lub dzieci. Są im bliższe, czują się w nich pewniej i odnoszą sukcesy. Dobrze rozumieją potrzeby swojej grupy docelowej i potrafią do niej skutecznie dotrzeć. Panie coraz odważniej poszukują również nisz rynkowych i mają wiele niesztampowych pomysłów. Jednym z rozwiązań na opłacalny biznes na obcasach i dobrym kanałem sprzedaży jest założenie własnego e-sklepu. Otwarcie butiku on-line nigdy nie było tak proste jak dziś w dobie możliwości technologicznych i dostępnych, przystępnych cenowo rozwiązań. Na rynku rozwijają się firmy, jak np. Eniro Polska, które udzielają profesjonalnego wsparcia przy budowaniu e-sklepu oraz podpięciu wszystkich niezbędnych integracji z polskimi dostawcami usług, platformami płatności i usługami kurierskimi.

– Przedsiębiorcom oferuje się także pomoc w innych obszarach, np. wykonaniu sesji zdjęciowej albo przygotowaniu profesjonalnych opisów produktów przez copywriterów. Często przygotowanie dobrego opisu i dobrych jakościowo zdjęć jest czynnikiem decydującym o zakupie produktu i ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży w sklepie internetowym – powiedziała kierownik ds. produktów www i wideo Eniro Polska, Agata Wartak.

e-sklep-pomysl-na-kobiecy-biznes-infografika_orig

E-comerce prężnie się rozwija. Dla polskich kobiet to doskonała, dynamiczna branża. Wiele z nich potrafi to wykorzystać. Zwłaszcza, że ich potencjał zawodowy jest ogromny. Jak pokazuje jedno z badań PARP „Przedsiębiorczość kobiet w Polsce”, płeć piękną można pod względem pozytywnego postrzegania szans na rynku - zaliczyć do optymistek. Dla pań, które szukają pracy na własny rachunek, e-biznes może być dobrym rozwiązaniem. Opłacalność prowadzenia e-sklepu i optymistyczne prognozy dla polskiego e-handlu powoduje, że coraz więcej kobiet rozważa możliwość uruchomienia własnego sklepu.

jola babij mediajb 10

Znawcy tematu podpowiadają, jakie kroki podjąć podczas tworzenia e-biznesu. Po pierwsze, należy zrobić rozeznanie i sprawdzić jak funkcjonuje konkurencja z branży. Następnie trzeba przygotować biznes plan. Biznes on-line nie może obyć się bez własnej strony www. Potrzebna więc będzie nazwa i domena. Warto też wybrać najlepsze dla siebie rozwiązanie CMS, dzięki czemu samodzielne prowadzenia biznesu stanie się proste w obsłudze.

Po rejestracji firmy w odpowiednich urzędach, należy dopełnić pozostałych formalności takich jak np. założenie konta w banku oraz zakup i rejestracji kasy fiskalnej. Ważne jest również wybranie dobrej firmy kurierskiej oraz nawiązanie współpracy z serwisem płatności on-line (np. PayU, DotPay). Te ostatnie, trzeba zintegrować ze swoim e-sklepem. Na koniec pozostanie jedynie przygotowanie regulaminu sklepu i… dobrej promocji oraz reklamy dla swojego biznesu. Warto pamiętać o dodaniu swojego e-sklepu np. na serwisach aukcyjnych lub porównywarkach cenowych.

Jak wynika z „Badania e-sklepów”, dla pięćdziesięciu dwóch procent ankietowanych: e-biznes jest głównym źródłem zarobkowania, a dla trzydziestu ośmiu procent - dodatkowym. Może warto do nich dołączyć? Ekonomia uczy, że jeśli poświęcamy czemuś czas, musimy widzieć w tym jakąś korzyść. Eksperci szacują, że w ciągu najbliższych miesięcy liczba e-sklepów w Polsce przekroczy dwadzieścia trzy tysiące.

 

opr. mediajb.pl na podst. Eniro Polska, foto: Jola Babij /Media Production JB