Czarna godzina

09/11/2016 

Wyobraź sobie, że w twoich rękach ląduje niespodziewanie dwadzieścia tysięcy złotych. Zastanów się, co byś z nimi zrobił. Zachowałbyś lwią część na czarną godzinę, zainwestował czy raczej wydał na konsumpcję. Jeśli wybrałbyś tę trzecią możliwość, postąpiłbyś tak jak większość osób między piętnastym a trzydziestym rokiem życia, które wzięły udział w „Badaniu Młodych”.

 media_jola babij 315

Z naszego badania wynika, że zdecydowaną większość (75 procent) otrzymanych dwudziestu tys. zł młodzi wydaliby na konsumpcję, głównie na zakup samochodu, wyjazd na wycieczkę i kupienie sobie „czegoś fajnego”. Ważne byłoby również zorganizowanie imprezy, na którą  przeznaczyliby średnio sześćset złotych – poinformował ekspert ds. badań rynkowych z firmy Provident Polska, Przemysław Kasza.

Co ciekawe, mimo że młodzi ludzie zdają sobie sprawę, że rozwój osobisty jest w życiu bardzo ważny. Na inwestycję w siebie, byliby skłonni wydać stosunkowo niewielką sumę pieniędzy. Około siedmiuset złotych. Dobrze świadczy o badanych natomiast to, że mniej więcej dwadzieścia pięć procent ze wspomnianych dwudziestu tysięcy - chcieliby przeznaczyć na oszczędności na „czarną godzinę”.

media_jola babij316

Młodzi ludzie, tzw. millenialsi, mają zupełnie inne podejście do wydawania pieniędzy niż ich rodzice. Robią to w sposób mniej przemyślany i mniej usystematyzowany. Nie są w stanie jednoznacznie określić, na co przeznaczyliby pieniądze otrzymane ekstra – powiedziała kierownik ds. komunikacji z firmy Provident Polska, Karolina Łuczak. Ekspert dodała, że grupa millenialsów uczy się dopiero obcowania z pieniędzmi i tego, jak je wydawać.

opr. ghostinfo, foto: Media Production JB

*media i firmy zainteresowane naszymi usługami (wywiady, reportaże, teksty na zlecenie, zdjęcia) zapraszamy do kontaktu:  mediaproduction.jb@gmail.com