Inwestycja w reputację

27/03/2017

Opinie klientów wciąż (a może i CORAZ BARDZIEJ) są kluczowe dla budowania reputacji każdej firmy. Dlatego warto inwestować w video testimoniale, ale z umiarem i zgodnie z zasadami etyki. Prawda bowiem zawsze wychodzi na jaw i jest najmniej bolesna. 

bez www

Video testimonial to filmowa rekomendacja, opinia klienta o firmie, usłudze lub produkcie. To forma reklamy od lat stosowana za granicą. Jeszcze niedawno w Polsce była najczęściej wykorzystywana tylko przez korporacje i znane marki. Obecnie nawet malutkie firmy przekonują się do tego typu formy reklamy, chociaż formuła videorekomendacji znacznie się zmieniła.

Kiedyś video recenzje towarów lub usług nie brzmiały prawdziwie, miały sztuczny albo nachalny charakter. Teraz przybierają mniej oficjalną formę, są bardziej naturalne i subtelniejsze. Inteligentny odbiorca potrafi już zauważyć różnicę między reklamą a rzeczywistą opinią. Video testimoniale to połączenie oceny z reklamą produktu. Dziś nie wystarczy już więc tylko powiedzieć, że coś jest dobre. Teraz trzeba to też pokazać i udowodnić.
Współczesne videotestimonials przyjmują różne formy, ale ich głównym celem jest wywołanie pożądanych emocji u odbiorcy. Czasami wystarczy tylko delikatna sugestia, aby ktoś zdecydował się na zakup danego produktu. Analizy rynkowe wskazują, że firmy inwestują zarówno w duże, rozbudowane kampanie reklamowe, jak i w proste, naturalne spoty. Video rekomendacje doskonale wpisują się w ten trend. Ważne jest dostosowanie formy reklamy do branży i grupy docelowej. Influencerzy również coraz częściej korzystają z tej formy promocji i odpłatnie lub za barter - opiniują usługi i produkty danych marek.

Video referencje są formatem, który zyskał popularność i nie zanosi się na to, aby szybko zniknął z Internetu. Ba! To trend, który tylko patrzeć jak zawojuje internetowy rynek i to w ekspresowym tempie. Coraz więcej osób zgłasza się też do Media Production JB z pytaniem o scenariusze "scenek" jakie chcieliby odegrać przed kamerą czy aparatem, właśnie w kontekście testimoniali. Oczywiście, jesteśmy w stanie takie scenariusze na zamówienie stworzyć.
Video testimonial to doskonała forma promocji, zwłaszcza dla... lokalnych przedsiębiorców. Osoba wystawiająca rekomendację nie jest anonimowa, co ułatwia weryfikację jej wiarygodności. Przekaz video rekomendacji jest szybki, prosty i jeśli jest dobrze wykonany, potrafi wywołać silne emocje u odbiorcy. A jak wiadomo, to właśnie najbardziej działa na odbiorców. Ważne jest, aby reklama była uczciwa i prawdziwa w swoim wydźwięku, ponieważ klienci szybko zorientują się w przypadku manipulacji.

Podsumowując, video testimonial to skuteczna forma promocji, która zdecydowanie będzie się rozwijać i ewoluować. A umiejętne pokazywanie emocji (słowem, obrazem, dźwiękiem) jest kluczem do tego sukcesu. No i działanie na gruncie lokalnym w przypadku małych firm: niech rekomendacje video np. na temat usług hydraulika czy fryzjerki płyną od twojego sąsiada zza płotu - a nie wynajętego do tego celu modela (to naprawdę jest bardziej skuteczne!).