Jak znaleźć ghostwritera

06/01/2017

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek: jak to możliwe, że celebryci, politycy czy influencerzy potrafią w bardzo krótkim czasie napisać tyyyyyle treści na swoich stronach internetowych lub w mediach społecznościowych? Kiedy oni to robią? A pisarze, „produkujący” kilkanaście książek rocznie? Otóż tajemnicą może być współpraca z ghostwriterem lub copywriterem.

eee

Różnica między nimi taka, że pierwszy napisze książkę, a drugi teksty mniejszego kalibru. Generalnie ghostwriter lub copywriter to osoba, która pisze teksty za kogoś innego, zachowując przy tym anonimowość. Dzięki tej formie współpracy, osoby publiczne mogą skupić się na swojej pracy, wystąpieniach czy działaniach, a jednocześnie szybko i często dostarczać swoim fanom regularnie nowe treści. Zatem zlecającemu pisanie, przynosi to wiele korzyści. Zamiast marnować czas na to, na czym się nie zna - nasz VIP może skupić się na „ważniejszych” sprawach.

Dobry ghostwriter lub copywriter potrafi dopasować styl i ton tekstu do osoby publicznej. Czasem jest to naprawdę nie do odróżnienia. Dzięki czemu owe treści są autentyczne i przyciągające uwagę konkretnych odbiorców. Może to pomóc w budowaniu silnej marki osobistej VIP-a. Osoba publiczna staje się nie tylko jeszcze bardziej rozpoznawalna, ale i postrzegana jest np. jako ekspert w danej dziedzinie. Jego "celebrycka" wartośc rynkowa zdecydowanie wówczas wzrasta.

Jak znaleźć ghostwritera? Wystarczy wpisać "szukam ghostwritera" i internetowa wyszukiwarka wypluje nazwiska potencjalnych kandydatów. Pytanie, który z nich będzie odpowiedni? Tańszy, czy szybszy? Z doświadczeniem, czy może początkujący student? Tu dyplomatycznie odpowiemy: to zależy. Od czego? Czy VIP woli przysłowiowe chińskie trampki, czy wysokiej jakości skórzane obuwie. Różnice będą widoczne i to nie ulega wątpliwości. Również w cenie. Ale to do zleceniodawcy należy decyzja.

Czy polscy celebryci, artyści, gwiazdy portali plotkarskich często korzystają z usług ghostwriterów? Bardzo często i z bardzo różnych powodów. Czy książka wydana pod własnym nazwiskiem dodaje prestiżu? Niewątpliwie tak! Czy napisanie kilku zwiększa wartość VIP-a na rynku? Tak, ponieważ oprócz intensywnego wzrostu własnej marki osobistej rośnie stan konta celebryty (w wyniku sprzedaży swoich publikacji). Rachunek jest więc prosty. Zainwestowanie w dobrego ghostwritera zwraca się wielokrotnie.

tekst: Asia