Śliwka w roli głównej

15/11/2016

Z przeprowadzonego przez California Prune Board badania wynika, że jeden na trzech badanych zamierza zwiększyć konsumpcję suszonych śliwek. Obecnie jedna czwarta respondentów spożywa suszone owoce przynajmniej raz w tygodniu. Moda na zdrowe odżywianie oraz rosnące zainteresowanie tematami kulinarnymi sprzyja sprzedawcom śliwek kalifornijskich.

 jola babij 515_mediajb_1

Jak wynika z badania, trzydzieści procent polskich konsumentów zamierza kupować więcej suszonych śliwek, a sześćdziesiąt cztery proc. utrzymywać aktualny poziom konsumpcji. Blisko czterdzieści dwa procent ankietowanych, kupuje śliwki suszone co najmniej raz w miesiącu. Biorąc pod uwagę te dane, rynek bakalii stwarza szerokie możliwości generowania wzrostów sprzedaży suszonych śliwek z Kalifornii.  

Sukces rynkowy

Polscy konsumenci coraz większą uwagę przykładają do jakości kupowanych bakalii oraz ich kraju pochodzenia. Z badania California Prune Board wynika, że dla blisko siedemdziesięciu procent polskich konsumentów, kalifornijskie pochodzenie śliwek suszonych stanowi zaletę. Swój słodki smak i soczystość śliwki kalifornijskie zawdzięczają korzystnym warunkom upraw w Kalifornii przejawiającym się w żyznych glebach oraz ciepłym, słonecznym klimacie.

Sukces rynkowy śliwek kalifornijskich to także efekt doprowadzonego do perfekcji procesu produkcyjnego, który gwarantuje stałą, wysoką jakość śliwek. Co jest niezwykle ważne dla odbiorców surowca w Polsce oraz w siedemdziesięciu innych krajach, do których eksportowane są owoce. Kalifornia odpowiada za sześćdziesiąt procent dostaw śliwek suszonych na świecie i niemal sto procent dostaw na rynku amerykańskim.

Przyjaciółka z Kalifornii

Kolejną dobrą wiadomością dla sprzedawców śliwek kalifornijskich jest fakt, iż amerykańska organizacja California Prune Board prowadzi w Polsce intensywne działania skierowane do konsumentów. Od października 2014 pod hasłem „Przyjaciółka z Kalifornii” trwa kampania informacyjna, której celem jest budowanie świadomości polskich konsumentów na temat śliwek kalifornijskich oraz ich wszechstronnego zastosowania w kuchni.

Jako przedstawiciele branży śliwek kalifornijskich z przyjemnością wspieramy polski rynek poprzez intensywną kampanię komunikacyjną zmierzającą do zachęcenia konsumentów do spożywania wysokiej jakości śliwek suszonych pochodzących z Kalifornii. Działania edukacyjne dotyczą walorów odżywczych śliwek suszonych i korzyści związanych z włączaniem ich do codziennej diety. Jesteśmy także obecni w mediach społecznościowych, gdzie prowadzimy dialog z konsumentami, opracowujemy nowe przepisy kulinarne we współpracy z szefami kuchni, jak również współpracujemy z ekspertem w dziedzinie dietetyki. Aktywność śliwek kalifornijskich na polskim rynku jest odpowiedzią na potrzeby Polaków związane z poszukiwaniem nowych przekąsek wysokiej jakości  – poinformował Mark Dorman z California Prune Board (Europe).

„Domowy chlebek ze śliwką kalifornijską”

Składniki:

  • 4 jajka
  • 200g jogurtu naturalnego
  • 1 gałązka rozmarynu
  • 100ml oliwy
  • 2 garści śliwki kalifornijskiej
  • ½ szklanki pestek dyni
  • ½ szklanki pestek słonecznika
  • 1 łyżka drobnej soli morskiej
  • 1 szklanka otrębów pszennych
  • 350g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • masło

Sposób wykonania:

Oddzielnie mieszamy suche i mokre składniki. Następnie łączymy je razem do uzyskania jednolitej masy. Gotowe ciasto przekładamy do brytfanki wyłożonej papierem pergaminowym (do połowy wysokości blachy) i pieczemy w 185 st. przez 50 min. Chlebek trochę urośnie. Gotowy wypiek studzimy i kroimy w 1,5 cm kromki. Podajemy z masłem lub ulubionym dodatkiem.

 

 

 

opr. ghostinfo, materiał promocyjny, foto: Media Production JB

*firmy i media zainteresowane skorzystaniem z naszych usług (zdjęcia, artykuły, wywiady etc.) zapraszamy do kontaktu: mediaproduction.jb@gmail.com