Hejt za kasę

12/11/2016 

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad tym, że negatywna opinia na temat waszej firmy – może pochodzić od konkurencji? Internetowy hejt to dziś powszednia forma krytyki. Jak sobie z tym radzić?

 malutkielogo

Załóżmy, że firma padła ofiarą hejtu. Opłaconego, w pełni zaplanowanego. Cena za umieszczenie nieprawdziwego, hejterskiego komentarza wynosi niewiele ponad złotówkę. Dla nieuczciwej konkurencji, to nieduży koszt. Odbudowa pozytywnego wizerunku jest droższa i trudniejsza, ale - możliwa.

Dynamiczny rozwój mediów społecznościowych i nowych technologii sprawia, że dbanie o swój wizerunek w sieci staje się dla firm coraz większym wyzwaniem. Tymczasem dobra opinia jest kluczowa dla utrzymania się na rynku.

Firmy z negatywną opinią w Internecie mają problemy z rekrutacją nowych pracowników oraz motywacją obecnie zatrudnionych. Narażone są również na zwiększoną liczbę reklamacji oraz spadek zainteresowania klientów ich produktami, a co za tym idzie niższe zyski – powiedział Michał Fedorowicz z firmy Apostołowie Opinii.

Co więc robić z nieprawdziwymi, hejterskimi komentarzami? Jedni uważają, że nie powinno się z nimi walczyć. Są jednak tacy, co twierdzą, że… najlepiej się ich pozbywać. Tylko jak?

Wiele podmiotów gospodarczych samodzielnie usuwa kłamliwe wpisy. Może to jednak przysporzyć wielu problemów, związanych z nieznajomością prawa i regulaminów witryn, na których są umieszczone komentarze. Bardzo często portale wykorzystują niewiedzę i żądają nielegalnych opłat za ich usunięcie – ostrzegł ekspert.

Zdanie się na specjalistów usuwających negatywne komentarze wyniesie zlecającego od stu pięćdziesięciu do kilku tysięcy złotych, w zależności od tego, ile wpisów musi zostać usuniętych. Skuteczność jest duża – profesjonaliści mogą zlikwidować osiemdziesiąt pięć procent hejterskich komentarzy. Jednak z roku na rok „czyszczenie” sieci staje się coraz trudniejsze. W myśl zasady, że coś raz wpuszczone w Internet – będzie tam zawsze. 

 

 

 

opr. ghostinfo, logo: Media Production JB

*media i firmy zainteresowane naszymi usługami (wywiady, reportaże, teksty na zlecenie, zdjęcia) zapraszamy do kontaktu:  mediaproduction.jb@gmail.com